Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

Όλοι οι μύθοι για το φαγητό




Πολλά ακούγονται γύρω από  ορισμένες τροφές λέγοντας πως πρέπει να τις αποφεύγουμε αφού μας κάνουν «κακό».

Κάποιες από αυτές είναι:


Οι Υδατάνθρακες παχαίνουν

Οι Υδατάνθρακες ΔΕΝ παχαίνουν. Αποτελούν κύρια πηγή για την ενέργεια του οργανισμού μας. Ένας υγιεινός τρόπος ζωής δε σημαίνει ότι πρέπει να τους βγάλετε από την καθημερινή σας διατροφή. Καλό είναι να επιλέξετε τους μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα προϊόντα που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη κλπ.

Τα σνακ παχαίνουν

Είναι γνωστό πως δεν πρέπει να μένουμε νηστικοί για πολλές ώρες γι’ αυτό εκτός από τα 3 βασικά γεύματα πρέπει να υπάρχουν και 2 σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σίγουρα όμως πατατάκια, κρουασάν, σοκολάτες και κάθε είδους γλυκού καλό είναι να τα μειώσετε σε 1-2 φορές την εβδομάδα. Πιο υγιεινές επιλογές είναι τα φρούτα, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, χυμοί φρούτων, ξηροί καρποί, ποπ κορν που μπορείτε να τα φτιάξετε στο σπίτι με ελάχιστο ελαιόλαδο.

Το επιδόρπιο ΄΄χαλάει΄΄ τη δίαιτα

Καταναλώστε το επιδόρπιο σας χωρίς τύψεις. Σε αυτό έχει συμβάλει η Βιομηχανία Τροφίμων καθώς υπάρχουν επιλογές στην αγορά με γλυκά χωρίς ζάχαρη οι οποίες περιέχουν γλυκαντικά όπως η σουκραλόζη τα οποία περιέχουν πολύ λιγότερες θερμίδες.

Το κόκκινο κρέας έχει πολλά λιπαρά

Όχι πάντα. Στο κόκκινο κρέας το λίπος είναι ορατό και μπορείτε κάλλιστα να το αφαιρέσετε πριν το μαγείρεμα. Μπορείτε επίσης να κάνετε σωστή επιλογή κομματιού όπως είναι τα φιλέτα κι έτσι θα βοηθηθείτε στο να χάσετε βάρος.

Τα αυγά είναι βλαβερά  λόγω της περιεκτικότητας τους σε χοληστερόλη

Ο μύθος αυτός σύμφωνα με τελευταίες έρευνες έχει καταρριφθεί. Αν κάποιος διατηρεί κανονικά επίπεδα χοληστερόλης και ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή χαμηλή σε κορεσμένα λίπη δεν έχει λόγο να ανησυχεί. Τα αυγά είναι πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης και Βιταμινών του συμπλέγματος Β.

Η σοκολάτα υγείας δεν παχαίνει

Η υπερβολή βλάπτει. Η μαύρη σοκολάτα όπως και οι υπόλοιπες περιέχουν θερμίδες. Ωστόσο, επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει πως η σοκολάτα κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς. Τρώγοντας λίγη σοκολάτα δεν κάνετε κακό, όμως η υπερκατανάλωση θα έχει επιπτώσεις στην υγεία σας.

Οι σαλάτες  παχαίνουν

Τα λαχανικά και τα χόρτα περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες, μεταλλικά άλατα, πολύ νερό, χορταίνουν και δεν παχαίνουν. Η προσθήκη χορταρικών και λαχανικών σε κάθε σας γεύμα θα σας κάνει να νιώθετε μεγαλύτερο κορεσμό καθώς και να αυξηθεί το περιεχόμενο των κενώσεων. Χρησιμοποιείστε μόνο ελαιόλαδο λεμόνι ή ξύδι και αποφύγετε τις σάλτσες του εμπορίου γιατί θα προσθέσουν θερμίδες στη σαλάτα σας.

Βούτυρο και  Μαργαρίνη

Σίγουρα το βούτυρο είναι πιο  γευστικό από την μαργαρίνη. Το βούτυρο φτιάχνεται από κορεσμένα λίπη (ζωικά),κ έτσι με την υπερβολική κατανάλωση τέτοιων λιπών φράζουν σταδιακά τις αρτηρίες κάνοντας λιγότερο αποτελεσματική την ροή του αίματος στον οργανισμό. Από την άλλη, η μαργαρίνη φτιάχνεται από ακόρεστα λίπη (φυτικά) μειώνοντας την «κακή» (LDL) χοληστερόλη και αυξάνοντας την «καλή» χοληστερόλη (HDL). Στην πραγματικότητα, το καλύτερο για να ελέγχουμε τα επίπεδα χοληστερόλης είναι να τρώμε πάντα με μέτρο χωρίς υπερβολές. Αποφύγετε προϊόντα που αναγράφουν στην ετικέτα τους «μερικώς υδρογονωμένα έλαια» ή «trans». Θυμηθείτε πως η ποιότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την απώλεια βάρους.